Slice & Dice

24.12.2004

Carnea arsă are un miros aparte, distinct. Crematoriu’ nu funcţionează în fiecare zi lucrătoare aşa cum zic normele de igienă după care funcţionează spitalu’ şi asta o poate spune oricine care are, cât de cât, experienţă în lumea asta, spitalicească. Mirosu’ îţi spune, cum intri pe poartă dacă i-au dat drumu sau nu.

Azi crematoriu’ mersese, sau poate mergea chiar acum. Inconştient respiraţia îşi micşorează ritmu' şi amplitudinea căutând să reducă cantitatea de aer care-mi intră-n plămâni. Particule microscopice din ceva, din cineva care a fost o fiinţă intră acum în plămânii mei, în sângele meu. Sunt ani buni acum şi tot nu m-am adaptat nivelului ăstuia de interacţiune.

- 'năziua domn’ profesor! Sunt Aristide de la grupa 4, vă rog să îmi daţi voie să refac orele de practică de săptămâna trecută.

- Ce să mai refaci mă, crezi că eu stau aşa după curu’ vostru, care cum vrea şi când vrea vine să refacă stagii aici!? D-aia aveţi un orar, să veniţi când scrie acolo că trebuie să veniţi.
- Vă rog, domn’ profesor, am avut o problemă că altfel veneam, n-am nici o altă absenţă la dumneavoastră.

Caută prin foile de pe birou evidenţa grupei mele.
- Cine eşti, Aristide?
- Da.
- Bine mă, pentru că e prima oară când ai lipsit, te las să refaci dar să ştii că ţi-ai folosit Jolly, gata. Du-te şi te schimbă că peste o juma’ de oră o bag pe baba de la 2 în sală.
- Mulţumesc, n-o să se mai întâmple!

Căcat! Băbuţa de pe salonu’ doi are cancer, ce norocu pulii pot să am, să vezi cât o să stau p-aici.

- Alo!
- Alo da! Ce faci mă?
- Nimic ieşit din comun, ia zi, la ce oră scapi?
- Nu ştiu frate, m-a pus să intru cu ei pă sală.
-La ce?
- O ştii pe baba aia de pe salonu’ doi?
- ...
- Aia cu cancer la limbă, cu tumora aia aderentă la mandibulă, nu mai ştii că ne-a arătat-o acum două săptămâni.
- Bă, eşti nebun, o să te apuce noaptea acolo!

- Ştiu coaie...
- Dacă eşti prost şi nu vii când trebuie na, acu' bagă refaceri.
- Hai mă, beşi!
- Dă-mi un semn când termini, dacă termini. Râde
- Hai că te sun când scap. Pa!

Fantastica refacere de stagiu o să reprezinte şederea şi benoclarea mea în sala de operaţii la profu' care, asistat de doi nefericiţi medici rezidenţi, va încerca să scoată canceru’ dintr-o băbuţă, cu forţa.

După 2-3 ore: povestea e mai complicată decât fusese evaluată iniţial, profu’ e plin de spume că treba merge greu, rezidenţii mâna – 2-a şi mâna – 3-a sunt pişaţi pă ei, să nu mai zic de asistente.

- Nu citiţi nimic! Da' nimic! Cum dracu aţi luat voi rezidenţiatu’ nu ştiu! De fapt, la cât de proşti sunteţi, nu ştiu cum dracu aţi ajuns doctori!

Tace vreo zece minute, iar nu-i iese ceva şi iar începe:
- Bă, nu ştiu cum dracu fac da’ strâng toţi proştii în juru meu! Bă da pă toţi îi strâng, nu iert nici unu’. Ce-ţi zic eu şi ce faci tu!?

Alex, medicu' rezident mâna – 2-a, e vizibil intimidat de ţipetele şi înjurăturile profului, Doru, mâna -3-a nu pare foarte afectat, asistentele s-au obişnuit, eu m-am făcut mic şi mă uit din zece-zece minute la ceas. Nu se mai termină.

După aproximativ patru ore: profu' e ceva mai destins, lucrurile au început să meargă după aşteptările lui. Se uită din când în când spre Alex, cred că îi pare rău pentru toate mizeriile pe care i le-a aruncat în obraz degeaba. Se pregătesc pentru rezecţia mandibulară pe porţiunea infestată de neoplasm. Pentru asta una din etape e să scoată dinţii din zona respectivă. Ce fac ei n-are nici o legătură cu ce se întâmplă într-un cabinet de stomatologie. Aici e altceva, e chirurgie. Sunt scoşi toţi dinţii de la canin încolo de partea respectivă.

- Bă Alexandru, eu sunt bătrân da’ tu ar trebui să te reorientezi spre stomatologie, uite la Aristide, băiat deştept. Noi aici muncim 6-7 ore pe degeaba, ce Dumnezeu să iei de la babă şi scoatem cancer, scoatem glande salivare, scoatem limbă, nervi şi pă deasupra mai scoatem şi 4-5 dinţi . Păi numai pentru dinţii ăştia care-i scot eu acu' dacă s-ar fi dus la dentist nu scăpa fără câteva milioane!

Ceilalţi râd. Râd şi eu.





[+/-] afişează/închide

0 comentarii: