Te rog frumos să nu mă rogi nimic!

22052006">

22.05.2006

Piatra cubică străluceşte altfel în lumina felinarelor. Ploaia de mai devreme a împrospătat aerul. E placut. Pe Tzacă îl cunosc de un an şi ceva, biserica de pe strada pe care stă o ştiu însă de pe vremea liceului. Observă că o privesc cu drag:

- Ce mă, şi ţie îţi răspunde Dumnezeu când îi vorbeşti?
- Hehe, da Tzăcăneală! Ce, eşti gelos, credeai că eşti singuru’?
- Băi pulă, stai liniştit că mi-a venit inima la loc, credeam că-s eu nebun.

Noaptea, biserica e închisă. Poţi să strângi în pumni, cât poţi de tare, grilajul porţii care dă din stradă în curte, poţi să-ţi încleştezi mâinile pe zăbrele până simţi cum rugina îţi pătrunde în carne. E voie. Poţi, dacă ai destul curaj, să ridici privirea, spre turlă. Poţi să-I vorbeşti.

- Ce, te-a văzut cineva şi ţi-a zis ceva?
- O babă, acu’ vreo lună, de la balconu’ ăla, n-avea somn, săraca. (îmi arată spre blocul care mărgineşte grădina bisericii)
- Plângeai?
- Ia mai dute bă-n pizda mă-ti! Ce-s cu întrebările astea pă capu’ tău!?
- Ho, nebune, gata! Ce ţi-a zis baba?
- (iritat) N-a zis nimic, când a vazut că mă uit la ea s-a tras înapoi şi a-nchis geamu’. Ce era să zică!?

Chiar aşa, ce ar fi putut să zică? Când eram puştan, am pus o colegă să-mi arate ţâţele, într-o scară de bloc, fata înţelegătoare, Monica o chema, mi le-a arătat, apoi s-a acoperit, s-a înroşit şi mi-a zis că se uită cineva la noi. Câteva etaje mai sus, o bătrânică ne privea prin spaţiul dintre scări, rezemată de balustradă. I-am zâmbit şi i-am facut cu mâna. Băbuţa a mai stat, preţ de câteva secunde, a zâmbit, apoi a plecat. Dacă baba mea n-a zis nimic, de ce ar fi spus a lu’ Tzacă ceva?

- De ce te certai cu Dumnezeu?
- Nu mă certam, Îi ceream lămuriri...
- Ohh.
- Da’ tu?
- (stânjenit) Eu-L rog, de obicei, să-mi răspundă.

Linişte şi umbre lungi se întind înaintea noastră, pe piatra cubică, umedă şi strălucitoare, în timp ce ne îndepărtăm de locul în care o babă i-a lăsat pe Tzacă, rugina din palmele lui şi pe Dumnezeu în pace, fără să le zică nimic.


22052006')">
[+/-] afişează/închide

0 comentarii: