1 + 1 = 3


- BUZZ!!! Bă tu crezi în Dumnezeu?
- Ce-ți veni!?
- Crezi sau nu crezi?
- Băi Tzăcăneală nu știu ce să-ți răspund.
- Ce-o fi așa greu, crezi sau nu crezi, simplu!
- Bine mă! Nu cred in Dumnezeu!
- !?
- heheh ”Cred în Ceva mult mai mare!” :P
- Du-te-n plm!
- Ce e cu tine? Deprimat?
- Nu, de ce?
- Vroiam sa-ți dau un banc primit pe mess.
- Și ce dacă nu-s deprimat nu-mi trimiți?
- Diferența între un psihopat si un nevropat, îl stii?
- Nu.
- Psihopatul crede ca 1 + 1 = 3, nevropatul știe că 1 + 1 = 2 dar asta îl enervează.
- Ce banc prost, mai bine nu mi-l spuneai.
- Nu l-aș fi tinut minte dacă n-aș fi văzut azi, pe capota unei mașini, scris, cu degetul în praf, de vreun copil: ”1+1=3”
- Poate ca nu a scris un copil, poate ca era un bătrân!
- Poate...
- Acum sunt deprimat :(
- Imi pare rău.
[...]
- Legat de ce mă întrebai mai devreme:

"...În faţa acestor tineri îmi rostesc acum testamentul. Dorinţa mea e sa fiu îngropat aici. Numai că nu ştiu cine are să se roage la căpătâiul meu. Tinerii din ziua de azi nu cred în Tine şi nici nu ştiu vreo rugăciune. Pentru că nimeni nu ştie şi nici nu va afla vreodată dacă exişti cu adevărat. Unii spun că exişti, alţii - că nu exişti. Eu vreau să cred că exişti, exişti în gândurile mele. Când înalţ rugi către ceruri, mă rog, de fapt, prin Tine, mie însumi, şi-n ceasul acela mi-e dat să gândesc aidoma Ţie, Ziditorului. Iată miezul credinţei. Dar ei, cei tineri, nu gândesc la acest lucru şi dispreţuiesc rugăciunile. Ce-şi vor putea ei spune lor înşile şi altora în marele ceas al morţii? Vrednici sunt de milă. Cum să-şi dea seama cât preţuiesc ca oameni, dacă nu-s în stare să-şi înalţe gândurile într-atât, încât să devină pentru o clipă Dumnezeu?..."


O zi mai lungă decât veacul - Ginghiz Aitmatov- editura Leda 2006 - trad: Ion Covaci şi Denisa Fejes

comentarii:

Anonim spunea...
ianuarie 13, 2010
 

Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!